Τρίτο μέρος και χωρίς μεγάλο πρόλογο, σας περνάω σε Jungle-Top
JUNGLE
jungle. (έτσι ξερό γιατί κανείς δεν καίγεται ιδιαίτερα)
Φυσικά και ειρωνεύομαι. Πολύ. Πάρα πολύ. Δουλειά του jungler είναι να υποστηρίξει όλα τα lane του παιχνιδιού και να τα βοηθήσει να πάρουν kills. Παράλληλα, πρέπει να προσπαθήσει να farmαρει όσο το δυνατόν καλύτερα στη ζούγκλα, ώστε να είναι ένα ατού για το team. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Το ότι λέμε να "βοηθήσει", δε συνεπάγεται το ότι θα γίνει το πουτανάκι κανενός τρέχοντας να βάλει σε τάξη τα ασυμάζευτα σου. Αυτό το κάνει ο Σφακιανάκης με μεγάλη επιτυχία, αλλά δεν εφαρμόζεται παντού.
Ο jungler είναι όπως έχω ξαναπεί ο πιο ομαδικός χαρακτήρας το παιχνιδιού (μαζί με το support). Πρακτικά οποιοδήποτε είδος χαρακτήρα μπορεί να πάρει το ρόλο του jungler, αλλά κατά βάση βλέπουμε off-tanks, tanks και περιστασιακά mages ή assasins. Το όλο θέμα είναι στη δυνατότητα που έχει ένας χαρακτήρας να κάνει engage, ή όπως λέμε στην αργκό "να χωθεί στο fight". Την έχει; Ορίστε ο καλός ο jungler! Μπορεί και να εξαφανιστεί όσο πιο γρήγορα γίνεται μόλις τα πράγματα γίνουν σκούρα; Εξαιρετικά, προσλαμβάνεται!
Ο σωστός jungler είναι αποτέλεσμα εμπειρίας, ικανότητας και φυσικά ομαδικότητας. Παρόλο που είναι ουσιαστικά ο χαρακτήρας με τη λιγότερη πίεση (αφού το παίζει χαρωπή Κοκκινοσκουφίτσα), καταλήγει να αγχώνεται πιο πολύ από όλους τους υπoλοίπους προσπαθώντας να βρίσκεται παντού την ίδια στιγμή. Ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να κάνει συνεχώς αισθητή την παρουσία του χωρίς να καταστρέφει το farm του και παράλληλα να έχει τα τεφτέρια του με τις ώρες που θα εμφανιστούν τα επόμενα aura-minions (minion δηλαδή που μόλις τα σκοτώσει θα κερδίσει ένα buff που θα βοηθήσει αυτόν ή την ομάδα του) ή οι δράκοι. Μια ομάδα δεν γίνεται να βασίζεται στα εικονίδια του game ή στα ward που θα τοποθετήσει για να κάνει τα σχέδιά της. Πότε πέθανε ο δράκος; 23:06? Ωραία, 29:06 θα ξαναεμφανιστεί οπότε το καλύτερο που έχει να κάνει μια ομάδα είναι να περιμένει έτοιμη στο σωστό σημείο. Ακρίβεια ελβετικού ρολογιού και μνήμη ελέφαντα είναι σημαντικά προσόντα στο οπλοστάσιο κάθε jungler.
Το βλέπετε αυτό εδώ αριστερά; Ο jungler βλέπει αυτό στα όνειρά του, έχει μάθει κάθε κρυφή γωνία του και μπορεί να κυκλοφορήσει στα μονοπάτια του με την ίδια ευκολία που μπορεί ο μέσος άνθρωπος να σηκωθεί στα τυφλά το βράδυ και να πάει στη σκοτεινή κουζίνα για νερό.
TIP: Υπάρχει ένα skill, που λέγεται smite. Αυτό δεν δημιουργήθηκε για να σας βοηθήσει τα πρώτα 3 λεπτά του παιχνιδιού. Είναι απαραίτητο για να εξασφαλίσει ο jungler ότι θα καταφέρει να σκοτώσει (εις βάρος των αντιπάλων του) dragons/barons από την αρχή μέχρι το τέλος. Οπότε μάθετε να το χρησιμοποιείτε και μην είστε παρτάκιδες.
--------------------
Ένα πολυσυζητημένο lane με φανατικούς οπαδούς είναι το TOP. Έχοντας πρακτικά τη δυνατότητα ο οποιοσδήποτε χαρακτήρας να παίξει στο top, είναι ένα lane πασπαρτού που τυγχάνει ιδιαίτερης προτίμησης μεταξύ των παιχτών.
TOP
top/TOP/I GO TOP/tttttopppppp!
Γενικότερα πάντως, το top είναι ένα lane που επιδέχεται διάφορα gameplay. Μπορείς να παίζεις αμυντικά περιμένοντας τον κολλητό σου που τον ανάγκασες να πάει jungle επειδή έχασε στο τάβλι να έρθει για να πάρετε κάνα kill, μπορείς να γίνεις και γαμιάς και να επιτεθείς φωνάζοντας "γιούρια" (ελπίζω από μέσα σου για να μην αναγκάσεις τους συγκάτοικούς σου να ζητήσουν εισαγγελική παρέμβαση για να σε κλείσουν στο τρελάδικο).
(Ελπίζω να μην σκέφτηκε κανείς "τι δουλειά έχει η janna στο topic του top". Βασικά ελπίζω να το σκέφτηκαν κάποιοι για να τους πω ότι ΜΕΤΡΑΕΙ πολύ αν ξέρεις να παίζεις και επιπλέον μου άρεσε πάρα πολύ σαν εικόνα οπότε ακόμα και να σχετιζόταν με την κατάσταση στις υποανάπτυκτες χώρες της Κεντρικής Αφρικής εγώ πάλι θα την έβαζα) τέλος παρενθεσούλας.
Το top συνηθίζω να το έχω στο μυαλό που ως split-push ή πιο απλά τον βασιλιά του backdoor. Μιλάμε γίνεται της μουρλής. Ένα δυνατό team θα φροντίζει να παραπλανεί τους αντιπάλους κάπου στο ποτάμι, ενώ ένας καλός top χαρακτήρας θα φροντίζει να πιέζει το top lane μέχρι να βρεθεί στη βάση των αντιπάλων και αυτοί να αναρωτιούνται πως κατέληξε εκεί χωρίς να τον πάρουν χαμπάρι. Βασιλιάς του lane? Θα έλεγα ο Shen ασυζητητί. Γιατί; Γιατί πολύ απλά μπορεί να κάνει τη βρωμοδουλειά του ανεμπόδιστος (ούτως ή άλλως σε late game δύσκολο να βλάψεις έναν shen που έχει αποφασίσει να tankαρει όχι μόνο το αντίπαλο team αλλά και ολόκληρο τον Β' Παγκόσμιο αν είχε προλάβει) και μετά από 2 δευτερόλεπτα να χρησιμοποιήσει την ulti του για να βρεθεί ανάμεσα στο team του και να το υποστηρίξει μέχρι τελικής πτώσεως -συνήθως όχι δικής του.
Έχουμε βέβαια και τον πιο overpowered χαρακτήρα του late game, που όσο άχρηστος, όσο ανέπαφος, όσο εκτός τόπου και χρόνου κι αν είσαι, θα εξοντώνεις τα πάντα.
Nasus. Δε ξέρω τι είχαν στο μυαλό τους όταν τον σχεδίαζαν, αλλά είναι a pain in the ass για κάθε αντίπαλο όταν το παιχνίδι τραβήξει μετά το μισάωρο. Γιατί; Γιατί το πρώτο skill του γίνεται όλο και καλύτερο με κάθε minion που σκοτώνεις ή champion (κάτι σαν του veigar αλλά αυτός δε μπορεί να παίξει tank). Γιατί αν δεν τον κάνεις ban στα ranked, θα σου βγει η πίστη να τον περιορίσεις και να έχεις ένα σωστό game. Γιατί άπειρες φορές ένα game πάει μια χαρά μέχρι να αρχίσει να ξεφυτρώνει ο nasus εκεί που δε τον σπέρνουν και να τα καταστρέφει όλα. Στο jungle τα καταφέρνει εξίσου καλά αλλά τουλάχιστον έχεις μια ελπίδα αν αποφύγεις επιτυχημένα τα gang του. Α, ναι, με τα άπειρα cc του ούτε αυτό μπορείς να κάνεις. BAN!
Τέλος οι: ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε. Ο yi και ο shaco έχουν το κακό συνήθειο να είναι άχρηστοι αν τους έχεις στο team σου και καταπληκτικοί παίχτες αν τους έχει το αντίπαλο. Με ένα μαγικό τρόπο θα εμφανίζονται ακριβώς τη στιγμή που θα είναι αφύλακτο το top, θα σπάνε turret μέσα σε δευτερόλεπτα και θα εξαφανίζονται ακόμα και αν τους έχεις περικυκλώσει.
--------------------
Στο επόμενο μέρος: MID και φυσικά το βραβείο αγαπημένου παίχτη.