Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2013

League of Legends Part 2: Οι καμένοι --- BOT


Στο προηγούμενο άρθρο αναλύσαμε όσο πιο απλά μπορούσαμε το gameplay του LOL και κάναμε μια γενική αναφορά στα βασικά του στοιχεία. Τώρα που το σκέφτομαι, γιατί μιλάω σε πρώτο πληθυντικό; Όλα εγώ τα έκανα, οπότε καιρός να συνεχίζω το μονόλογο...





Money Above All

   Φυσικά και όπως κάθε παιχνίδι, το LOL δε φτιάχτηκε για να περνάμε ευχάριστα τις κρύες νύχτες του χειμώνα που δεν έχουμε βρει θύμα να μοιραστούμε το κρεβάτι μας μαζί του. Φτιάχτηκε καθαρά και μόνο ως προϊόν, το οποίο θα πουληθεί ώστε η καλή μας Riot να ζήσει και να ευτυχίσει.
   Το καλό: είναι free to play, δηλαδή δε χρειάζεται να πληρώσει κανείς συνδρομή για να παίξει. Επίσης δεν επηρεάζεται η ποιότητα του account και οι δυνατότητές του παίχτη να εξελιχθεί από το αν έχει ρίξει χρήματα στο παιχνίδι ή όχι. Τότε όμως, πως βγαίνουν στα αλήθεια τα λεφτά;;;;;

   Κατ'αρχάς να αναφέρω τα προφανή, δηλαδή ότι κανείς μπορεί να δώσει χρήματα για να αγοράσει Riot Points (RP) με τα οποία μπορεί να αγοράσει χαρακτήρες γρήγορα χωρίς να χρειαστεί τα Influence Points (IP), τα οποία είναι χρονοβόρο να μαζέψει κανείς καθώς κερδίζει λίγα λίγα στο τέλος κάθε παιχνιδιού. Αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δε θα ήταν αρκετό...

   Εδώ αξίζει να δώσουμε συγχαρητήρια στον εγκληματικό εγκέφαλο που αποφάσισε να εκμεταλλευτεί νόμιμα την ανθρώπινη ηλιθιότητα...

   Αν σας έλεγαν να πληρώσετε ένα μικρό ποσό χρημάτων, για να μην κερδίσετε τίποτα απολύτως, παρά μόνο μια αλλαγή στα pixcel του χαρακτήρα σας (άλλο χρώμα ρούχα, μακρύτερο μαλλί, πιο στρογγυλό κώλο), θα το δίνατε; Όχι ε; Ε, λοιπόν η Riot κατέληξε στο ότι η μάζα θα αγνοήσει (όπως γίνεται συνήθως) την κοινή λογική και θα γίνει έρμαιο του καταναλωτισμού. Και έπεσε διάνα. Τα εκατομμύρια που βγαίνουν από τις πωλήσεις skins μπορούν να συναγωνιστούν ακόμα και τα ποσά που δίνονται για την οργάνωση και διεξαγωγή των πρωταθλημάτων.


   Όπως και στα αθλήματα, ο κύριος σκοπός είναι η συνεχής διαφήμιση του παιχνιδιού μέσα από τους αγώνες. Η κοινότητα του LOL αναπτύσσεται ραγδαία χάρη στα πρωταθλήματα και όλο και περισσότερος κόσμος προσπαθεί να φτάσει στην κορυφή. Τα βραβεία; Χρήματα και δόξα. Θα μου πείτε τι δόξα μπορεί να κερδίσει κανείς επειδή χειρίζεται καλά το mouse; Την ίδια που μπορεί ένα μοντέλο το οποίο ευλογεί τα γονίδιά του για τα μεγάλα καταπράσινα μάτια του.
   Πολλές εταιρίες φροντίζουν παράλληλα να γίνονται χορηγοί (βλέπε Azubu, Logitech, Alienware, Plantronics κλπ) και το παιχνίδι λαμβάνει άλλες διαστάσεις... Φυσικά και εδώ (όπως σε όλο τον κόσμο του gaming) οι Ασιάτες καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις, με την Ευρώπη και την Αμερική να ακολουθούν καταϊδρωμένες...






Φυσικά μπορεί να πει πολλά κανείς για το τρόπο διεξαγωγής των αγώνων κλπ, αλλά το βρίσκω κουραστικό και πολύ πιο απλό για όποιον ενδιαφέρεται να κάτσει να δει από την αρχή ένα πρωτάθλημα για να δει πως λειτουργεί το πράγμα.

   Αν και εφόσον κάποιος φτάσει στο επίπεδο του να βλέπει πρωταθλήματα, σημαίνει πως θέλει να ασχοληθεί λίγο παραπάνω από το να πατάει απλά "play" και να εκνευρίζει τον κόσμο με την ασχετοσύνη του. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δε θεωρείται σχετικός αυτός που έχει 2000 wins και 3000 loses. Αυτός είναι απλά καμένος, και όχι από την καλή πάστα καμένων που προσπαθούν για το καλύτερο. Αυτός δε με απασχολεί καθόλου, μακάρι να του καεί ο υπολογιστής και το router για να μην χρειαστεί να τον ξαναδούμε σε game.
   Το ίδιο ισχύει και για όσους δε μπορούν να δουν μισό μέτρο μακριά από την καμπούρα τους και οι οποίοι πάντα κατηγορούν τους άλλους. Ξέρετε, είναι αυτοί τους οποίους αποφεύγουμε να βάλουμε στο game μαζί μας γιατί ξέρουμε ότι θα είναι σίγουρη ήττα... Και αν τελικά τους πάρουμε μαζί και αποφασίσουμε ότι για χάρη της παρέας θα κάνουμε τα στραβά μάτια, πάντα βρίσκουν ένα τρόπο να κατηγορήσουν τους πάντες, από την απόδοση του support στα kill, μέχρι την Cyta που τον πίνει και τους ανεβάζει το ping.
Ειδικά σε αυτούς, εξαιρετικά αφιερωμένο (μπορεί να λέει για rpg, αλλά κολλάει και στη δική τους περίπτωση)...:


   Ναι, είμαι ο πιο κακός και μικρόψυχος άνθρωπος στο σύμπαν, αλλά σε τέτοια άτομα θα έπρεπε να επιφυλάσσεται η ίδια ποινή με αυτή που εφαρμόζεται στους προδότες εν καιρώ πολέμου: ΘΑΝΑΤΟΣ. Να ησυχάσουμε κι εμείς, όχι τίποτα άλλο...

   Οι διάφοροι τύποι παίχτη θα εξηγηθούν παρακάτω που θα πιάσουμε τα lane και τους παίχτες τους. Και για να είμαι ακριβής, θα πιάσω να ξεκινήσω το μπλα μπλα από το πιο εύκολα παρεξηγήσιμο lane, καθότι απαιτεί τη συνεργασία δυο ατόμων. Ναι, ο άνθρωπος είναι ζώον κοινωνικόν αλλά στο πλαίσιο gaming αυτό συχνά είναι δύσκολο έως αδύνατο να επιτευχθεί...





BOT
ADC, SUP, BOT ADC, I AM ADC, I CAN PLAY SUPPORT!!!

Το Bot lane είναι αδιάφορο στην αρχή του game, αλλά η σημασία του φαίνεται αργότερα, τη στιγμή που θα πρέπει να φανεί τι κατάφερε το δίδυμο. Την ώρα των team fights.






ADC. Οι χρήστες αυτής της κατηγορίας συνηθίζουν να διαλέγουν χαρακτήρα μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου αφού τους δοθεί η δυνατότητα, ώστε να σιγουρέψουν τη θέση τους στο game.
   Το σωστό ADC κάθεται και φροντίζει να farmαρει μέχρι και το τελευταίο minion, ώστε να είναι προετοιμασμένο (όπως είπαμε) για το team fight. Είναι καλό να παίρνει τα kill, εντούτοις είναι προτιμότερο να μη ρισκάρει πολύ και να παίζει safe. Αυτό, γιατί στην περίπτωση που θα αποτύχει μία απόπειρά του να σκοτώσει τον αντίπαλο, αναγκάζεται να γυρίσει πίσω, χάνοντας τα πολυπόθητα minion και φυσικά αφήνοντας ξεκρέμαστο το support του.
   Οι χαρακτήρες ADC βασίζονται περισσότερο στη νοοτροπία του παίχτη και λιγότερο στο τι επιλέξει κανείς. Τον ίδιο χαρακτήρα μπορεί κανείς να επιλέξει να τον παίξει αμυντικά, επιθετικά, φουλ του άσσου με βαλέδες ή πέναλτι.

   Το ADC είναι μια καλή επιλογή για τους αρχάριους ώστε να συνηθίσουν το τρόπο του farm, παράλληλα οι παλιοί θα πρέπει να θυμούνται τη θέση που θα έχουν αργότερα. Δεν είναι λίγες οι φορές που ένα Carry, έχοντας καλό σκορ και farm στην αρχή του παιχνιδιού, καταλήγει να αποτελέσει "πλην" κατά τη διάρκεια των team fights. Αυτό συμβαίνει διότι μέχρι τότε ο παίχτης έχει συνηθίσει το gameplay του bot, και δεν έχει ακριβή επίγνωση των δυνατοτήτων των υπολοίπων παιχτών (εκτός του support του). Οπότε, πρέπει μονίμως να έχει υπόψη του το πόσο αδύναμο είναι στη πραγματικότητα όταν είναι ακάλυπτο, και να φροντίζει να τιμά το ευαγγέλιο "hit and run".
   Last but not least (είμαστε και γλωσσομαθείς στο blog αυτό), μην ξεχνάτε φίλτατοι πως το support είναι εκεί για να σας βοηθάει και όχι να σας γλείφει τις καμπούρες. Εκτός και αν συνεργάζεστε με medium, τα συνήθη support δεν δύνανται να μαντέψουν κάθε περίεργη ιδέα ή σχέδιο που σας ήρθε. Οπότε, φερθείτε με σεβασμό, εξηγείστε τι θέλετε και πως σκοπεύετε να παίξετε εξ αρχής και μην είστε ΜΑΛΑΚΕΣ.






Support. Αν ο Βασιλάκης Καίλας έπαιζε LOL, τότε σίγουρα θα ήταν το support. Είναι κατά βάση ο πιο περιφρονημένος χαρακτήρας του game, το παιδάκι που δε το παίζει κανείς και αναγκάζεται να πάρει αυτό το ρόλο για να κολλήσει στη παρέα. Αυτά πάντα μιλώντας σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Στη πραγματικότητα και για όσους γνωρίζουν, το να supportαρει κανείς με επιτυχία (όχι μόνο το ADC αλλά και ολόκληρο το team) είναι μια εξαιρετικά δύσκολη και σημαντική αποστολή.



   Φροντίζοντας να προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ορατότητα στο team του, χωρίς όμως αυτό να είναι αυτοσκοπός, το support είναι (μαζί με το tank) ο βασικός πυλώνας κάθε fight, θα πρέπει να έχει στο νου του στους πάντες ταυτόχρονα και παράλληλα να φροντίζει να ζήσει όσο το δυνατόν περισσότερο το carry.
   Το σωστό support θα προτιμήσει να πουλήσει τη ψυχή του στο διάβολο, παρά να "κλέψει" έστω και ένα minion από το ADC κατά τη διάρκεια του farm. Το ίδιο ισχύει και για τα kill, με ένα μικρό παραθυράκι. Για να διασφαλίσει πως η ομάδα του θα πάρει το kill (σε περίπτωση που ο άλλος δηλαδή ίσως και να ζήσει), τότε θα προσπαθήσει και το ίδιο να σκοτώσει τον αντίπαλο.
   Τέλος, όταν είναι αχρείαστο στο lane, θα αρχίσει να κόβει βόλτες και να εμφανιστεί εκεί που η παρουσία του είναι αναγκαία. Προφανώς, το support είναι κάτι πολύ περισσότερο από κουβαλητής "ward" και ένα θύμα που απλά ακολουθεί. Σε κάθε περίπτωση, οι χαρακτήρες που παίζουν support έχουν δική τους προσωπικότητα (σε αντίθεση με τα carry που αναφέραμε παραπάνω) την οποία ο παίχτης θα πρέπει να σεβαστεί. Έχουμε αμυντικά και επιθετικά support, τα οποία αν κάποιος χρησιμοποιήσει διαφορετικά χωρίς να έχει εξαιρετική εμπειρία πάνω στο παιχνίδι (ή αν δεν έχει ξαναπειραματιστεί), θα αποβούν άχρηστα.



   Η συνεργασία ADC-Support ίσως είναι το πιο δύσκολο πράγμα που μπορεί να επιτευχθεί στο LOL, αλλά από την άλλη, τα αποτελέσματα θα αποζημιώσουν τους πάντες. Το Bot-Lane είναι απολαυστικό παρά την πίεση που δέχονται οι παίχτες και για αυτό πολλοί επιλέγουν να έχουν main char ADC ή Support. Η συνεργασία που πρέπει να έχουν με τον jungler είναι επίσης ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού, αλλά θα το αναλύσουμε σε επόμενο μέρος. Και τέλος, πάντα ban τον blitzcrank!





PS: Στο επόμενο και τελευταίο μέρος: MID, TOP και JUNGLE, πολύ hate & rage και κυρίως ειδική μνεία στον καλύτερο char του παιχνιδιού!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...